28 Temmuz 2012 Cumartesi

Ünlü otoritelerden yöneticilik ve işlerinizi büyütme taktikleri







Ünlü otoritelerden yönetim becerilerini geliştirme fırsatı. Geleceğin yönetim teknikleriyle şirketlerini ve çalışanlarını yönetmek isteyenler



Onlar ülkemiz topraklarında yetişip dünya ekonomisine yön veren şampiyon yöneticiler. Şimdi birikimlerini binlerce Türk yöneticiyle paylaşmak ve onları yetiştirmek için Eduplus 8. Yönetim Zirvesi 2009’da bir araya geliyorlar.

Ülkemizde yöneticiler iş yoğunluğu nedeniyle kendini yeterince geliştiremiyor. Yönetici adayları ise yeterli eğitim alamadıkları için kariyerlerini doğru yönlendiremiyor. İşletme sahipleri ise doğru yatırım kararları alamadığı için kendi bölgeleriyle sınırlı iş yapıyor. Tüm bu sıkıntıları açmak için ülkemizden ve dünyadan binlerce profesyonelin katıldığı geleneksel Eduplus 8. Yönetim Zirvesi düzenlenmektedir. Zirvenin en önemli misyonu ülke ekonomisine katma değer sağlamak, bunun yolu da yetişmiş ve donanımlı insandan geçiyor.

Geleceğin yönetim trendlerini öğrenmek isteyen yönetici, yönetici adayları ve işletme sahipleri iş dünyasının zirvesindeki en önemli kişilerin katılacağı Eduplus 8. Yönetim Zirvesinde yönetim taktikleri alacak. Nezih Barut/Abdi İbrahim İlaç Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı, Hamdi Akın/Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Lucien Arkas/Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı, İbrahim Arıkan/Arıkanlı Holding Kurucu Başkan, Fortis Bank Yvan De Cock, Kraft Gıda Gianluigi Arduini, Citibank A.Ş. Stefan Felstein ve Erdal Karamercan/ Eczacıbaşı Holding CEO’su 19 Kasım 2009’da Sheraton Oteli’nde düzenlenecek zirve de yer alacak. Çok sayıda oturum, forum ve ödül törenin gerçekleşeceği zirvede, organizasyonu iş dünyasının seçkin zirvelerini gerçekleştiren Eduplus ve TAKTX birlikte düzenliyor.

Zirvenin konuşmacıları, katılımcılara kariyerlerini yeniden değerlendirmelerini öneriyor. Başarmak isterseniz siz de geleceğin yöneticisi olabilir ve dünyanın en başarılı yöneticileri arasına girebilirsiniz diyor. Katılımcılar zirvenin sonunda yönetim ve yöneticilikle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirme ve iş dünyasının başarılı yöneticileri arasında yer alma fırsatını yakalayacaktır.
 
 
Altınbaş Holding tepe yönetici Ali Bulut’tan başarılı yönetici olma ve kariyer tavsiyeleri
Ali Bulut; Süperman yönetici ve çalışanlar aramak yerine güçlü sistemler kurun. Her işi yapan yetenekli yöneticilerin yerini kurumsal yapılarda sistemler almaktadır diyor.

Altınbaş Holding’in zirvesinden Ali Bulut Eduplus 8.Yönetim Zirvesi 2009 öncesinde yöneticilikle ilgili aşağıda çok önemli tavsiyelerde bulundu.

Eduplus 8. Yönetim Zirvesi öncesinde genç yönetici ve yönetici adaylarına iş hayatında başarılı olmaları için neler tavsiye edersiniz?

Yöneticilikte başarılı olmak için garantili bir reçete önemek çok zor. Bununla birlikte başarılı bir yöneticinin olmazsa olmaz ev ödevlerinden bahsetmek gerekirse; en az sonuç kadar süreçlere odaklanmaları, yönetim erkini kendi üzerlerinde merkezileştirmek yerine tüm organizasyona orantılı olarak dağıtmaları, ekiplerinde kendilerinden sonra aynı sorumluluğu üslenebilecek kapasitede insanlara yer ve şans vermeleri, asıl yönetim becerisinin ortalama insandan en yüksek verimi almak olduğunu asla unutmayarak insanlara karşı toleranslı olmaları ve onlara hatalarından ders alma fırsatı tanımalarıdır. Tabi başarıya giden yolun öz-disiplin, odaklanma ve kesinlikle çok çalışma gerektirdiğini de asla unutmamak gerekir.

Yöneticilikte ekip çalışması hakkında düşünceleriniz nelerdir?
Şirketler ve organizasyonlar büyüdükçe, çok yetenekli ve her işi yapma kapasitesine sahip süpermenlerin sistem içindeki ağırlığı ve önemi giderek azalıyor. Bunun yerini ortalama insanların en verimli şekilde çalışmalarına olanak sağlayan güçlü sistemler alıyor. Zira her köşe başında bir süpermen bulmak olanaksız. Çağdaş yönetim bilimi, süpermen peşinde koşmaktansa bulunduğu pozisyon için uygun bir eğitim almış ve kurumsal değerlere inanmış ve kariyer hedefleri olan herkesin başarılı olabileceği sistemler önerir. Bunun almazsa olmazı “ekip çalışmasıdır”. Günümüzde toplam hedef ve sorumlulukların ekip üyelerine kapasiteleri ve konumlarına orantılı olarak dağıtıldığı, herkesin en iyi olduğu konuda uzmanlaşarak çalışmasına olanak tanıyan bir ekip çalışması; herkesin her işi yaptığı, bireysel hedeflerin ve vahşi rekabetin işbirliğinin önüne geçtiği bir sisteme göre çok daha fazla başarı şansına sahiptir.

İyi bir yöneticide olması gereken 3 önemli özellik sizce nedir?
İnsanları sevmek, insanları dinlemek ve tanımak, insanlara güvenmek.

Kriz ortamında başarılı olmak için yöneticiler nelere dikkat etmelidir?
Kriz ortamı fırtınalı bir okyanus gibidir. Fırtınalı havada denizde bulunan tüm tekneler tehdit altındadır ama bazıları batar, bazıları hasar da alsa suyun üzerinde kalmayı başarır. Fırtına esnasında ayakta kalmayı başarırken aynı zamanda teknelerinin zaaflarını da tespit edebilen kaptanlar, bir sonraki fırtına için yaşamsal bir deneyim ve bilgi sahibi olurlar. Krizlerde başarılı olmak büyük ölçüde kriz öncesi yapılan öngörü ve hazırlıkların doğruluğuna bağlıdır. Krizi kriz geldikten sonra yönetmek bir fanteziden öteye geçemez. Bu krizi nasıl yönettiğimiz büyük ölçüde bir önceki krizden ne kadar ders çıkardığımızla alakalıdır. Akıllı bir yönetici geçmişi anlamanın bugünü, bugünü anlamlanın da yarını güvence altına almanın anahtarı olduğunu unutmayandır.

Krizi fırsata çevirmenin önemli bir yolu da pazar odaklı, yatay, esnek ve çabuk karar alabilen bir yönetime sahip olmaktır. Her zaman olduğu gibi, krizlerde de piyasa ve müşteri verilerine en hızlı şekilde ulaşıp bunları proses etmek ve tepki vermek, rekabetçi olmak için yaşamsal derecede önemlidir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © İş Haberleri ve Ekonomi portalı Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger