24 Nisan 2014 Perşembe

Facebook piyasa beklentilerini alt üst etti

Facebook piyasa beklentilerini alt üst etti


Facebook Inc. FB -2.72% son dönemlerdeki reklam atılımlarının boşa olmadığını kanıtlarcasına kar oranında yüzde 72 artış kaydederek Wall Street beklentilerinin üzerine çıktı.
California merkezli şirketin kazançları son dönemlerde reklam vermek isteyenleri Facebook'u ciddi bir biçimde değerlendirmeleri için yaptıkları girişimlerin başarılı olduğunu gösteriyor.
JMP Securities analisti Ron Josey, "Bir yıl önce Facebook reklamlar için hala bir deneme tahtası olarak görülüyordu. Reklamlarda şimdi sosyal ortamlar adına yeni bir çizgi var ve sosyal ortam dediğiniz zaman aklınıza ilk Facebook geliyor" dedi. Facebook'un aylık aktif kullanıcı sayısı 1.28 milyara yükseldi.
Gözler Facebook'un reklam gelirlerine özellikle Mark Zuckerberg'in 20 milyar dolara WhatsApp ve sanal gerçek gözlükleri üreticisi Oculus VR Inc'i almasının ardından dönmüştü.
Facebook hisseleri hisse başına 1.67 dolar değer kaybetmesinin ardından piyasa sonrası işlemlerde yüzde 3.8 değer kazandı.
Facebook'un birinci çeyrek karı bir yıl önce 219 milyon dolarken bu yıl 642 milyon dolara yükseldi. Bu yıl 1. çeyrekte 2.5 milyar dolar gelir elde eden Facebook, geçtiğimiz dönem aynı periyodda 1.46 milyar dolar gelir kaydetmişti. Şirket iki yıldan kısa bir süre önce zarar açıklıyordu.
Facebook şef operasyon yetkilisi (COO) Sheryl Sandberg, "Bizim hakkımızda geçtiğimiz bir veya iki yıl içerisinde değişen en büyük şey şu oldu; artık bir iş yapmak isterseniz bunun en büyük parçalarından bir tanesi biz olacağız" dedi.
Açıklanan rakamlar böylece Facebook'un güçlü bir reklam aracı olduğu ve GoogleGOOGL -1.49% ile ciddi bir rekabete girebileceği fikirlerini destekledi. Pazar araştırma firması eMarketer tarafından yapılan açıklamada Facebook'un 120 milyar dolarlık küresel reklam pazarında payı 2012 yılında yüzde 4.1 iken geçtiğimiz yıl yüzde 5.8'e çıktı. Buna rağmen Facebook pazarın lideri olan ve yüzde 32 pay elinde bulunduran Google'nin çok arkasında bulunuyor. eMarketer, Facebook'un Pazar payının 2014 yılında yüzde 10'a yükseleceğini tahmin ediyor.
Forrester araştırma şirketi Nate Elliot ise reklamcılardan hala Facebook hizmetlerinden tam olarak memnun olmadıklarını duyduğunu söylüyor. Elliott, "İşe yarar olduğunu düşündükleri şeyleri kaçırmaktan korkuyorlar ve bunun bir an önce hizmet edilmesini bekliyorlar" dedi.

kaynak http://www.wsj.com.tr/

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © İş Haberleri ve Ekonomi portalı Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger