9 Ekim 2012 Salı

Kış geldi doğalgaz faturalarına dikkat


Doğalgaz faturalarına DİKKAT!
Doğalgaza gelen zam sonrası tüketici doğalgaz faturalarını incelemeye aldı.
Faturalardaki 21 TL’den başlayan “Tesisat Kontrol Bedeli” tüketicilerin gözünden kaçmadı. Birçok tüketici hem bu ücreti hem de bu bedele uygulanan KDV’yi şikayet etti.


Doğalgaz zammından sonra tüketici doğalgaz dağıtım şirketlerini şikayet yağmuruna tuttu. Şikayetvar.com’a gönderilen şikayetlerle doğalgaz faturalarına eklenen “tesisat kontrol bedeli” şikayet edildi.

TÜKETİCİ TEPKİLİ
 “Evime doğalgaz sözleşmesi yaptırdım. Doğalgaz kullanım sözleşmesinde belirtilmeyen ve daha sonra faturama yansıyan 21.00 tl + kdv tutarındaki ‘Tesisat Kontrol Bedeli `nin neden yansıtıldığını yetkililere sormak istiyorum. Az önce müşteri temsilcisine bu tutarın neden yansıtıldığını sorduğumda bu tutar sözleşmede belirtilmiştir cevabını alıyorum. Oysaki sözleşmede böyle bir tutar belirtilmemiştir. Telefondaki, müşteri temsilcisi ısrarla orda belirtildiğini söyledi.Bende bu sözleşmeyi size mail ile atabilirim dediğimde konuyu değiştirdi. “
 
“Gazımı yeni açtırdım.İlk gelen faturayı incelediğim zaman 178.50 güvence bedeli alınmış.2.48 kullanım tutarı var ve bunlara ek olarak ilk defa açıldığı için ve görevlinin eve gelip sadece mutfak penceresindeki menfezi kontrol etmesi için 21 TL tesisat kontrol bedeli konmuş. Benim anlamakta zorluk çektiğim nokta, bu Tesisat kontrol bedelini yüzde 18 KDV`ye sokmuş olmaları. Bu işlem için ben devlete neden vergi vereyim? Bundan kazanç sağladığı için doğalgaz dağıtım şirketinin devlete vergi vermesi gerekiyor. Bu konunun açıklığa kavuşturulması gerekmektedir. Milyonlarca aboneden bu şekilde usulsüz para kesilmesi çok uygunsuz bir davranış.Bu bedele uygulanan KDV için açıklama yapılmasını talep ediyorum.”

FATURALAR KABARDI
“Evimizin doğalgazını yeni taşındığımız eve aktarmak istedik. Sorunsuz bir şekilde nakil işlemini yaptılar fakat gelen son faturayla birlikte şirketin bize niye aldığını bilmediğimiz 2 adet faturalandırması oldu. Bunlardan birincisi 21.tl şeklinde yansıtılan tesisat kontrol bedeli.
Bununla ilk defa karşılaşmaktayım ve kontrol denilen işlem kapımı alacaklı gibi çalıp beni uyandırıp içerde kombi var mı (ki önceden evde bir abonelikte vardı) diye 10 snlik bakım ve bir kağıda imzadan oluşmaktadır. İkincisi benden 54.83 kuruş güvence bedeli faturası geldi fakat bu neyin güvencesidir.  istiyor muyum istemiyor  muyum hiç sorulmadı ve fatura olarak yansıtıldı. Ben halen 6.57 liralık tüketim bedelinin olduğu fatura nasıl 105.00 tl haline geldi anlayabilmiş değilim. Kapatıp açtırsam herhalde bunların hiçbirini ödemeyecektim.”

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © İş Haberleri ve Ekonomi portalı Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger